Nerdy

Je weet dat je een nerd bent als je begrijpt wat er leuk is aan deze foto

Al bijna 4 maanden niet gerookt.

Uitzicht over Parijs

IMG_8908.jpg

Uitzicht vanaf de Sacre Coeur, grote foto hier. Wat een onwijze toeristenindustrie in Montmartre zeg, daar gaan we dus ook niet meer naar toe. Parijs is heerlijk zolang je de echte hotspots maar vermijdt. Alleen moet ik natuurlijk nog wel een keer naar de top van de Eiffeltoren en het Louvre, maar dat kan ook buiten het seizoen.

Inmiddels wel weer redelijk hersteld van de griep of whatever het ook was, morgen weer aan het werk. Beter wel, thuiszitten schiet niet op als je de puf niet hebt om wat te doen. Als je werkt ben je tenminste de hele dag bezig met andere dingen dan ziek zijn.

Paris in april – picture 1

Vier dagen naar Parijs geweest, hier alvast een een foto van bij het Centre Pompidou, zwerver voert vogels, wil geld, wat niemand wil geven. Ben met griep of iets dergelijks teruggekomen, dus meer foto’s als ik uitgegriept ben.

doves-in-paris1.jpg

Redesign Wired: Usability Disaster

Wired.com heeft haar homepage geredesigned. De vormgever is bijna zeker iemand met veel ervaring op het gebied van drukwerk. Grote koppen bovenaan alsof het een krant betreft en een kolommatige opmaak die het scannen van de artikelen lastig maakt. Geen overzicht meer in welke volgorde de artikelen zijn geplaatst en een onleesbare navigatiebalk midden op de pagina. Daar kom je dan aan met je F-Vormige leesstijl, want in plaats van haar voordeel te doen met dit soort kennis dwingt Wired je in een M-vormige leesstijl. En hoe oud en goed je reputatie ook is, mensen blijven surfen zoals ze altijd hebben gedaan.

Onlangs namen ze de typografie van het magazine al onder handen, daar was ik niet heel blij mee, maar allez ik ben geen drukwerkman dus wie weet is het wel heel verantwoord. Maar dit is echt een flinke vergissing vrees ik, die ze aardig wat lezers gaat kosten. Even snel ‘s ochtends de laatste headlines lezen zal er niet meer bij zijn, jammer.

Er staat nog beta bovenaan de homepage, dus ik mag hopen dat er nog een paar verbeteringsslagen overheen gaan. Ik ben niet de enige die de veranderingen niets vindt: Wat reacties van lezers, door Wired zelf heel sportief gepubliceerd. Sla de reacties vooral niet over, veel mensen blijken toch al jaren een persoonlijke band te hebben met een van de oudere ‘zines, en de vraag is of ze er goed aan hebben gedaan… we houden het in de gaten.

Dagelijkse mooie dingen

Stefan Bucher heeft een geweldig tekentalent, hij begint met een klodder verf uit een spuitbus en maakt daar karakteristieke monsters van. En elke dag een verse op dailymonster.com.

Ook mooi en apart, maar beslist een stuk zwartgalliger zijn de visuele mijmeringen van Emily en Joey op ‘a softer world

Bloem

Bloem
Een bloem… gewoon een bloem. Nou ja, wel een beetje bijgesneden en bewerkt in photoshop. Nog steeds niet gerookt trouwens 🙂

Sneeuwstormpje

Sneeuw op station Utrecht CS
Een paar centimeter sneeuw en Nederland ligt op z’n gat. Weeralarm.

Ligt het nou aan mij of zijn we wat softer geworden? Tien jaar geleden hadden we elk jaar dit soort weer, soms weken achtereen. En werd er toen gewaarschuwd voor inzakkende platte daken of bevroren wissels? Nee, behalve als het echt hard vroor. Nou ja, ik ben thuis. Had geen zin om nog een keer te stranden in een in elkaar zakkend vervoersnet zoals een paar weken geleden met die storm.