Verbaasmomentje

Exquisite-microphone.pngDe onderstaande citaten komen uit een mailtje van mijn vader, die tot rond de eeuwwisseling niets van computers moest weten. Geen early adaptor, maar als hij iets doet dan ook meestal erg fanatiek:

“..lange gesprekken met buitenland, met VOIP… Vrijdag wordt er hier SLIM van KPN geinstalleerd (bellen via DSL zonder abonnementskosten). Mijn buurman Nico heeft zojuist een klein internet-radiostation geopend, op basis van mijn verzameling cd´s. Dat draait 24 uur per dag, de link zend ik je bijgaand

Asjemenou?!

Foto des Tages: Testvluchtje

shuttle_small.jpg
Waarschuwing: corny gephotoshopt promotiemateriaal

Zeven astronouten en hun vliegmachien staan klaar voor een testvlucht, pas de tweede sinds de crash van de Columbia in 2003. Als het weer mis gaat betekent dat waarschijnlijk het einde van het shuttle project en een drama voor de mensheid, want of het er nu gaat om de kansen op het voortbestaan van de soort te vergroten of om het bevredigen van de eeuwige exploratiedrang van onze soort, we moeten eens van deze rotsklomp af.
Dat bij vooruitgang risico’s moeten worden genomen weten deze astronauten maar al te goed. Vermoedelijk zouden zij zelfs intekenen op een enkeltje Mars. Jij niet?

Eerder voor Sargasso geschreven: Nasa’s veiligheidscommissie opgestapt

Den Haag Sculptuur – Botero

Zaterdag lekker even de stad in geweest met Paul en Tineke. Lekker gegeten bij restaurant Pastis in Den Haag, waar je voor een goede prijs echt uitstekend eten uit de Franse keuken kunt krijgen. Goede bediening ook trouwens.
Daarna nog even lekker zitten kletsen op het terras bij de Boterwaag alwaar een groep Portugese voetbalsupporters even luidruchtig de zege op Engeland kwam vieren.Relaxte sfeer.

Aan het begin van de avond zijn we nog langs de beelden gelopen. Dit jaar voor het eerst slechts een enkele kunstenaar op het jaarlijkse beeldenfestijn aan het Lange Voorhout in Den Haag, Den Haag Sculptuur: de Colombiaanse liefhebber van ronde vormen, Botero. Dit in tegenstelling tot eerdere jaren waarbij er een thema was. Op zich vind ik Botero leuke beelden maken, maar zoveel Botero bij elkaar is nogal… overweldigend.

Volgend jaar echter, zou ik toch wel weer graag werk van meerdere kunstenaars zien, omdat het aan de hand van een thema verkennen van diverse stijlen nou eenmaal leuker is dan veel van hetzelfde. Botero maakt mooie zaken, maar verrast niet echt. Klikt u maar door naar de volledige post en dan ziet u vanzelf wat ik bedoel. Op zich allemaal mooie beelden, maar achter elkaar net effe te…

Vrouw op stier

Read more

Vervulde wens, lege spaarpot

Het was wel even sparen, maar eindelijk heb ik nu een nieuwe camera, eentje die niet een eeuwigheid de tijd neemt om te focussen, maar die weet wat je bedoelt. Eentje die weet wat beweging is en daar mee om kan gaan. En als ik twee of drie foto’s achter elkaar neem zien ze er nog hetzelfde uit ook. Binnenkort wat meer foto’s, eerst een vrolijk zonnig plaatje van een kiwibloesem. Geschoten in de achtertuin in Voorburg.

kiwifruitflower.jpg

Overigens doe ik mijn oude camera niet weg hoor, die is namelijk wel ontzettend goed in het maken van macro-opnames, waarvoor ik voor die nieuwe eerst een aparte macrolens moet aanschaffen. Maar da’s weer sparen dan he?